Een logo is niet iets wat je zomaar even aanvliegt. Een logo en zeker een bedrijfslogo is bedoeld om voor langere tijd mee te gaan, herkenbaar te zijn en om de aandacht te trekken.
Na enkele jaren mag en kan een logo best vernieuwd worden. Ons beeld van wat mooi of “in” is verandert continu. Kijk maar naar bijvoorbeeld het logo van je favoriete TV-zender – dat logo is in de laatste 10 jaar zeker één keer veranderd. Al is het maar doordat het van een “plat” logo naar 3D is gegaan of dat het logo een kleurverloop heeft gekregen in plaats van een egale kleur.

Dit is mijn logo. Trots op. Ik heb zeven concepten gemaakt en diverse mensen gevraagd welke ze het meeste aansprak. Dit logo deed een aantal aan een duimpje denken (het OK-duimpje of het Like-duimpje op social media). Daarbij was het een rustig logo, maar ook een logo wat fantastisch staat, semitransparant, als de achtergrond voor briefpapier of een visitekaartje.

Ik hoop dat jij er ook wat in ziet en ik zie graag je reacties tegemoet!